Här delar vi och inspirerar till att hålla igång och träna våra fyrbentingar i Djursjukhuset Hund & Katts bassäng i Kumla! Bloggen drivs av mig i privat regi. Vill ni vara med på bloggen och berätta om er träning?
Maila mig!

måndag 25 november 2013

Om mig

Hur började det...?

Första kontakten med rehabiliteringsvärlden med hund startade med min schäferhane Zero.
När han kom upp till åren märkte jag vilken underbar effekt det här med underhållande simning var och hur givande även jag tyckte det var.



Arbetet som sköterska på djurklinik gav en hel del komptimmar till övers som jag mer än gärna tog ut och åkte ut till Lena Larsson på Örebro Hundrehab för att lära mig mer och vara med när hon hade patienter.

Åren har gått.... Zero finns uppe i hundhimlen nu men mitt brinnande intresse finns kvar!
När erbjudandet kom att hålla i frisksimmet på Djursjukhuset Hund & Katt i Kumla så var det ju ingen tvekan om vad svaret skulle bli. Och vilket lätt och bra beslut! Dessa stunder med att utbilda i frisksim samt hjälpa djurägare och deras fyrfotingar att komma igång är något som jag längtar till varje vecka! DET ÄR KUL!

Övriga arbetstimmar går åt till att arbeta som leg. Djursjukskötare på Djursjukhuset, Sellvens Smådjursklinik samt driver Träningsvärk MM - Uteträning för tvåbentingar.


 
 
Förutom min whippet Edda har jag en storpudel, Trudi, och en huskatt, Lilleman.


Vill ni ha tag i mig angående frisksim/simskola?
Arbetsmobil: 070-8318858
Maila mig gärna bilder och info från när ni simmar!
Mail: cats-dogs@live.se

OBS! Bloggen drivs av mig som privatperson men lägger självklart inte ut något utan ert samtycke!!!
Välkomna!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar